e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaKlub InformatykaKlub Informatyka: "Gadżety społeczeństwa informacyjnego" (relacja)

Klub Informatyka: „Gadżety społeczeństwa informacyjnego” (relacja)

-

To było udane spotkanie, chociaż nie do końca potrafiliśmy określić czym jest gadżet. Czy musi to być mały, niepotrzebny przedmiot, który zwiększa naszą atrakcyjność w oczach innych? A może gadżetem jest jakaś specyficzna funkcja urządzenia, które dostępne jest już w powszechnym użyciu? W dzisiejszych czasach wszyscy mają gadżety, każdy własny, „szyty na miarę”.

Gadżety pojawiają się i znikają. Czasem stanowią poligon doświadczalny dla twórców nowych technologii. Okazuje się, że gadżetem mogą być też urządzenia o bardziej tradycyjnym rodowodzie – co jest większym gadżetem: zabytkowy aparat fotograficzny (ale wciąż działający, w dobrym stanie), zapalniczka benzynowa, czy program wskazujący nasze położenie geograficzne w komórce? Ze względu na pozycję zawodową może okazac się, że w namiocie wakacyjnym gadżetem być również specjalnie zestawione łącze satelitarne i człowiek w studio telewizyjnym, którego zadaniem jest „przerzucanie kartek”.

Wiele osób zabiera na wakacje komputer, wiele osób zabiera cyfrowy aparat fotograficzny. Inni zaś myślą o korkociągu, latarce i termosie. Kiedy nagle rozpoczęło się współzawodnictwo w wyjmowaniu z kieszeni różnych gadżetów – przed niektórymi uczestnikami spotkania pojawiły się spore kupki urządzeń: cyfrowe dyktafony, scyzoryki, telefony (z przeróżnymi funkcjami), aparaty fotograficzne, reklamowe smycze, wizytowniki…

A za wieloma z tych przedmiotów stoją trendsetterzy – osoby, które za pieniądze, lub zupełnie bezpłatnie, lansują nowe trendy, urządzenia, sposoby zachowania. Czy taka działalność nie jest przykładem nieuczciwych praktyk rynkowych? O tym wszystkim rozmawialiśmy w czasie niedawnego spotkania Klubu Informatyka.

W panelu gościliśmy (w kolejności alfabetycznej):

  • Tomasza Berezowskiego, członka Zarządu i Dyrektora Departamentu Technologii TVN S.A, który prowadzi także program „Gadżet Laboratorium” w telewizji TVN Turbo;
  • Sławomira Bubla, grafika 3d i muzyka, członka grupy demoscenowej Altair;
  • Marcina Gruszkę, rzecznika Play Mobile;
  • Joannę Kośla, uczennicę klasy przedmaturalnej w LO im.Kopernika, przedstawicielkę tzw. generacji „kciuka”.

(VaGla)

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (222)zaproszenia (130)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (45)2016 (44)zarządzanie (42)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)oprogramowanie (29)bezpieczeństwo (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)Internet (22)zdrowie (22)odeszli (20)sztuczna inteligencja (20)wybory (18)PM (17)FedCSIS (16)wyróżnienia (15)gry (15)2012 (14)psychologia (14)2022 (14)2014 (13)Big Data (13)terminologia (11)edukacja (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)roboty (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)SIS (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)AI (1)

// KATEGORIE

Zmień rozmiar czcionki
Wysoki kontrast