e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaKlub InformatykaKlub Informatyka: "Tajemnice Pro-kreacji" (relacja)

Klub Informatyka: „Tajemnice Pro-kreacji” (relacja)

-

Spotkaliśmy się w restauracji „Bistro bez kantów” w domu „Bez kantów”,na rogu ulic Gen. Tokarzewskiego i Krakowskiego Przedmieścia pośrodku Warszawy, naprzeciw hotelu Bristol i Europejskiego (http://www.bistrorestauracja24.pl/). Przybyło wielu szacownych członków PTI – łącznie z przedstawicielami ZG PTI, jak również naszych sympatyków i przyjaciół. Sala na 1 piętrze została zapełniona po brzegi. Tym razem w ramach sesji zgłębialiśmy tajemnice profesjonalnej kreacji (czyli pro-kreacji):

  1. Zostało pokazane jak pracują twórcy i w jaki sposób organizują swoją pracę, żeby osiągać upragniony sukces.
  2. Zastanawialiśmy się wspólnie jak te doświadczenia wykorzystać w naszych dzisiejszych (oraz przyszłych) projektach i organizacjach.
  3. Była żywa i ciekawa dyskusja po wystąpieniach poszczególnych prelegentów – gości specjalnych KI.
  4. Spotkanie było na żywo rejestrowane i będzie wkrótce rozpropagowane na stronach internetowych.

O co chodzi?:
W miarę tego jak rośnie znaczenie innowacyjności w gospodarce (a pomimo kryzysu – rośnie!) pojawia się pytanie o to jak zapewnić organizacjom i przedsięwzięciom te cechy jakie dotąd były głównie kojarzone z procesami twórczymi. Jak zorganizować grupę twórczych indywidualności po to by w sposób całkowicie przewidywalny tworzyć innowacyjne produkty na czas i w ramach przewidywanych kosztów? Oni – filmowcy, ludzie teatru, muzycy, pisarze – robią to od lat! Profesjonalizm łączą ze zdolnością do kreowania rzeczy niepowtarzalnych, zaskakujących, czasem – wielkich.
Gośćmi specjalnymi byli:

  • Jacek Szymczak – twórca filmów niezależnych i dokumentalnych, operator filmowy, autor fascynujących (i nagradzanych!) dokumentów związanych z eksploracją świata podwodnego
  • Wojtek Ozimek – współtwórca i szef firmy tworzącej „odjechane” gry mobilne i internetowe, takie jak XyberMech, Leposy „Wiedźmin Versus” (nie mylić z „klasycznym” Wiedźminem CD-Projektu)
  • Dr Kamil Kulesza – popularyzator i animator programów rozwoju współpracy uczelni i biznesu ukierunkowanych na powstawanie innowacyjnych produktów, rozwiązań i firm (takich jak Cambridge Python czy Industrial Mathematics)
  • Tomasz Konatkowski – pisarz, studiował fizykę i informatykę, od 1991 roku pracuje jako programista i analityk. Publikował opowiadania w prasie codziennej. Pisuje recenzje książek dla portali internetowych. Kibic piłkarski, miłośnik mocnego, ciemnego piwa, dobrego jedzenia i podróży. Mieszka pod Warszawą. Zadebiutował Przystankiem Śmierć (W.A.B. 2007), powieścią rozpoczynającą cykl warszawskich kryminałów z komisarzem Nowakiem, nominowanym do Nagrody Wielkiego Kalibru dla najlepszej polskiej powieści kryminalnej i sensacyjnej roku 2007. Wkrótce kolejna część. W przygotowaniu przekłady Przystanku Śmierć i Wilczej wyspy na język niemiecki oraz adaptacje filmowe obu książek.

Spotkanie zakończyło się konkluzją odnośnie kontynuowania w przyszłości tej tematyki nie tylko na Klubie Informatyka ale np. w ramach spotkań PTI w Mrągowie.

Spotkanie relacjonował kol. M. Abramowicz

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (222)zaproszenia (130)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (45)2016 (44)zarządzanie (42)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)oprogramowanie (29)bezpieczeństwo (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)Internet (22)zdrowie (22)odeszli (20)sztuczna inteligencja (20)wybory (18)PM (17)FedCSIS (16)wyróżnienia (15)gry (15)2012 (14)psychologia (14)2022 (14)2014 (13)Big Data (13)terminologia (11)edukacja (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)roboty (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)SIS (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)AI (1)

// KATEGORIE

Zmień rozmiar czcionki
Wysoki kontrast