e-mail: pti@pti.org.pl
tel. +48 22 838 47 05
fax: +48 22 636 89 87

Strona głównaKlub InformatykaWirtualna rzeczywistość w kardiochirurgii

Wirtualna rzeczywistość w kardiochirurgii

-

26 kwietnia br., po raz pierwszy od niemal dwóch lat miał miejsce rzeczywisty, a nie zdalny, Klub Informatyka. Klub odbył się na wydziale Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

Prelegentem był Jakub Ciecierski absolwent wydziału, a następnie przez pewien czas jego pracownik, obecnie współautor oprogramowania VMersive, aplikacji do planowania przedzabiegowego opartej na automatycznej trójwymiarowej rekonstrukcji (3D). Przy pomocy VMersive można przeprowadzić planowanie zabiegu kardiochirurgicznego z wykorzystaniem wirtualnych urządzeń medycznych takich jak implanty, zastawki czy inne urządzenia wspomagające krążenie serca. Badania medyczne CT, CBCT albo MRI w formacie DICOM są automatycznie rekonstruowane w trzech wymiarch, dzięki czemu można je oglądać i modyfikować w wirtualnej rzeczywistości.

Jakub Ciecierski, przedstawił w jaki sposób firma VR-Learning zastosowała technologię VR do stworzenia produktu VMersive, który wykorzystywany jest w praktycznie wszystkich (sześciu) polskich szpitalach wyspecjalizowanych w kardiochirurgii, do planowania zabiegów wszczepiania pomp HeartMate III LVAD wspomagających pracę lewej komory serca produkowanych przez firmę Abbott Medical. Przeprowadzona została krótka prezentacja pracy z aplikacją. Prelegent podkreślał, że przedstawiona aplikacja VR służy wyłącznie do planowania prac chirurgicznych na sercu ludzkim. Istnieją plany rozwojowe przedstawianego produktu z przeznaczeniem dla innych dziedzin medycyny. Przy pomocy VMersive można przeprowadzić symulację zabiegu z wykorzystaniem wirtualnych urządzeń medycznych takich jak implanty czy urządzenia wspomagające krążenie serca. Nowa wersja produktu jest już dość bliska symulacjom zabiegów stomatologicznych.

W wydarzeniu uczestniczyło ok 25 osób. Po wykładzie słuchacze mogli wypróbować swoje umiejętności poruszania się w wirtualnej rzeczywistości oprogramowania VMersive z zastosowaniem okularów VR (gogli).

// NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

// TAGI

sprawozdania (222)zaproszenia (130)2017 (77)wideo (60)plany (52)2018 (49)po godzinach (45)2016 (44)zarządzanie (42)programowanie (35)2019 (34)prawo (33)2020 (31)oprogramowanie (29)bezpieczeństwo (29)2021 (28)2015 (28)nowi członkowie (26)administracja (26)zatrudnienie (25)Internet (22)zdrowie (22)odeszli (20)sztuczna inteligencja (20)wybory (18)PM (17)FedCSIS (16)wyróżnienia (15)gry (15)2012 (14)psychologia (14)2022 (14)2014 (13)Big Data (13)terminologia (11)edukacja (11)historia (10)2003 (10)2005 (9)2006 (9)2013 (9)handel elektroniczny (9)media (9)ISOC (8)telekomunikacja (8)informatycy (7)UE (7)dostępność (7)społeczności (7)ICANN (7)IoT (6)IEEE (6)ECDL (6)strategie (6)2008 (6)2004 (6)roboty (6)chmura (6)transhumanizm (5)podpis elektroniczny (4)archiwistyka (4)obieg dokumentów (4)Internet Academy (4)użyteczność (4)dyskusja (4)kognitywistyka (4)Blockchain (3)gamifikacja (3)ACM-ICPC (3)2010 (3)2007 (3)trendy (3)User Experience (2)Mistrzostwa Świata (2)5G (2)IT (2)Informacja przestrzenna (2)Bitcoin (2)Superkomputery (2)pieniądz elektroniczny (2)miasta (2)HCI (2)biometria (2)IMM (2)patenty (2)SJSI (2)R&D (2)Wikipedia (2)RWO (2)2009 (2)Projektowanie interakcji (2)EASTIN (2)SPMP (2)zbiory przybliżone (2)nagroda (1)Geoinformatyka (1)członkostwo PTI (1)kreatywność (1)sieci kognitywne (1)SDN (1)PLUG (1)dziennikarstwo (1)gospodarka 4.0 (1)retoryka (1)intranet (1)Schengen (1)Straż Graniczna (1)SIS (1)ŚDSI (1)KRRiT (1)Mazowsze (1)IPTV (1)2011 (1)Fort Legionów (1)VoD (1)futurologia (1)VIS (1)TV (1)geo (1)AI (1)

// KATEGORIE

Zmień rozmiar czcionki
Wysoki kontrast